Förlossningsberättelse !

2011-11-21 16:22:14 / 0 kommentarer ..


Alla sa att det skulle ta lång tid med första barnet, vilket det inte alls gjorde ! Detta är från mitt minne, då det endast står när jag kom in till förlossningen och när vår dotter är född i min journal !

Så här var det, mitt vatten gick på morgonen kl 07.00, jag åkte in på kontroll vid 11.00 men hade inte öppnat mig och jag hade inga värkar.
Jag fick åka hem igen och vänta på att något skulle hända. Kl 22.30 kände jag att jag hade värkar, inga starka men kände hur det "drog" i magen. Dom kom med ca 10-20 minuters mellanrum. Väldigt oregelbundna.
Kl 22.45 ville jag åka in för något kändes fel, jag vet inte vad men något stämde inte, värkarna kom nu med 4 minuters mellanrum. Så vi ska åka in, jag ville bara kissa innan vi gick.
Jag går in på toaletten, kissar, sen kom blodklumpar(slemproppen) och efter det kom ett kraftigt tryck neråt. Precis när jag hunnit känna trycket kommer krystvärkar !
Jag skriker till min sambo RING AMBULANS, HON KOMMER NU !
Han ringer ambulansen 22.53 och dom kommer 23.02. Dom kollar och konstaterar att huvudet inte syns, vi har gott om tid.
När dom väl fått upp mig på båren och packat in mig i ambulansen säger ambulanssköterskan: Sara, nu ser jag huvudet ! Jag hann inte tänka så mycket utan försökte koncentrera mig på allt som hände. Jag fick inte krysta i ambulansen, dom vill ju helst att man ska hinna in till förlossningen. Kl 23.10 är vi inne på förlossningen och jag får äntligen börja krysta. Barnmorskan säger att vi inte hinner koppla in gas och epidural är inte att tänka på eftersom hon snart är ute. Kl 23.27 föddes vår fina dotter ! Utan någon smärtsillande alls. Hon föddes i v.38+1 så vi väntade oss inte att hon verkligen skulle komma när vattnet gick. Jag hade krystvärkar i 34 minuter, innan dess kände jag typ inget alls. Så det gick fort :) Vi var chockade men två lyckliga föräldrar :)








Vår lilla flicka fick namnen:

Jane Eva Cornelia Jozefin <3

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback